
Jednorázový hudební workshop pro děti v jeslích, MŠ či dětských skupinách.
Program trvá 45 min
a je pro skupinu 4 - 10 dětí.
(Po dohodě lze uspořádat i workshop pro celou třídu MŠ či jich uspořádat více za sebou).
Workshop lze přizpůsobit aktuálním tématům ve školce (jaro, zvířata, moře, vesmír....možnosti jsou téměř neomezené).
Na požádání lze zařadit Vámi preferované hudební nástroje (např. při opakování workshopu).

Děti si skrze vlastní prožitek zažijí základní hudební pojmy jako je výška tónu, dynamika, tempo, rytmus a výraz.


Lidové písně
Říkadla
Vážná hudba
Rituální písně
Autorské písně
Tanec
Zpěv
Hra na nástroje
Děti se potkají s různými hudebními nástroji.
Zkusí si hrát na některé z melodických nástrojů - v úvodním workshopu se jedná o piano a kytaru, v navazujících workshopech nebo na přání lze přidat flétnu, ukulele.
Někdo v sobě probudí novou vášeň při zpěvu do mikrofonu a jde to zkoušet znovu a znovu, pro někoho je to velká výzva a chce to hodně odvahy si k mikrofonu stoupnout, natož do něj vydat nějaký zvuk.
Vyzkouší si některé z hudebních nástrojů: ozvučná dřívka, rumbakoule, činelky, triangly, drhla, kastaněty, zvonky, bubínky, zvonkohry, xylofony...
Potkají se i s některými netradičními nástroji jako je shruti box, didgeridoo, cajon, ocean drum (mořský buben), spring drum (bouřka) nebo dešťová hůl.

Proč se s dětmi věnovat hudbě?
Hudba je mocný nástroj. Je to nehmotná věc, která dělá hmotné změny. Přes rytmus a vibrace ovlivňuje naše tělo, jeho stav i kondici přes dech a tep. Během pár vteřin dokáže změnit naši náladu nebo vyvolat dávné vzpomínky.
Rozvíjení hudebních dovedností, se kterými se rodí každá lidská bytost má pozitivní vliv na vývoj řeči a učení se rodného i cizího jazyka, logické myšlení, propojování hemisfér, koordinaci, socializaci, řád, rozvoj jemné i hrubé motoriky, rozšiřování slovní zásoby, poznávání jiných kultur prostřednictvím hudby, vnímání krásy atd.
Přináší celkovou harmonii těla i duše, pomáhá nám vnímat rytmus a řád cyklů v našem těle i kolem nás, pracovat s dynamikou ve vlastním projevu i ve vztazích - učit se vnímat to, kde končím já, kde začínají druzí, kde se propojujeme nebo kde jsme každý zvlášť, reguluje nervový systém, skrze dech ovlivňuje kapacitu plic, má relaxační i aktivizující účinky…
Toto všechno a ještě mnohem víc nám umožňuje hudba. Už samotný poslech hudby na nás má velký vliv, který je ještě mnohem větší, pokud hudbu provozujeme aktivně. Počínaje podupáváním si do rytmu, pobrukováním si nebo tancem.
Hlavním přínosem Hudebních dílen (tedy práci ve skupině) je pro mě to, že můžeme skrze hudbu být spolu. Mít plnou pozornost na to, co se odehrává teď a tady - a společně ten okamžik tvořit. SPOLUZNÍT na stejné a vlně a přitom si zachovat svou jedinečnost a svobodný kreativní projev.
“Hudbu máme všichni v sobě. A je taky všude kolem nás…”
FOTO




Hudební dílny se zrodily roku 2009
Někteří muzikanti začali v pár měsících a pokračovali přes pubertu až do dospělosti



